fredag 7 augusti 2009

vardag i ett prästaliv?

IDag sitter jag och skriver en betraktelse till vårt pastoratsblad. Snacka om prestationsångest!
Ofta kan jag acceptera att det jag skriver inte är perfekt, men tänka att det inte gör så mycket eftersom det ändå snart kommer var glömt hos dem som hör det....men detta är annorlunda. Denna skrift producerad från mina fingrar kommer att vara levande ända till advent då någon annan stackare får skriva i julbladet. Detta papper kommer att finnas i många exemplar i hela pastoratet ända till första advent.......
Men å andra sidan hur många är det som verkligen kommer att läsa detta? Troligen inte så många, eller?
Hua.....men det måste göras och det är typ gjort, men jag har så svårt att lämna det ifrån mig eftersom jag inte är helt nöjd.... JAg vill ha en knorr på slutet, men den vill inte komma till mig!

Jag får väl ta en paus och skriva vigselbrev istället

Inga kommentarer: