tisdag 25 augusti 2009

Pastorsadjunktens ljuva liv

Underbart att vara pastorsadjunkt. Nu när jag börjar fatta att jag ska ta det lunt och reflektera och att det finns plats för detta i schemat! Har ju alltid kört ful fart framåt och nu finns det luft och det SKA vara så! Idag har jag ägnat dagen åt att fundera kring och läsa om dopet. Läst handboken och flera olika andra böcker som handlar om dopet och dess historia och utveckling! Helt otroligt.
Nästa vecka ska jag ägna en förmiddag till att vara med på begravningsbyrån. Vill gärna vara med vid ett par svepningar så att jag ärligt kan säga till oroliga anhöriga att det går lugnt och värdigt till.
Verkar som att många är oroliga nu, vilket inte är så märkligt efter debatten med krossade kistor.
Imorgon ska jag så förbereda det dop jag har i helgen. Ska fundera lite på var jag ska stå då det finns ett önskemål att vi alla ska samlas runt dopfunten vid själva dophandlingen. Mysigt. Har tanken att vi kanske kan ta fram stolar och vara där hela tiden......Hm får se vad vaktmästaren säger om det.......
Dessutom finns önskemål om cdmusik......
Ja ja jag är iallafall lycklig över att för första gången i mitt liv ha så mycket tid för mitt arbete! Vet att det inte varar för evigt, men nu njuter jag....

Inga kommentarer: