söndag 9 augusti 2009

Prästjobb är en nåd!

Vilket jobb jag har!
Jag får dela de stora och viktiga ögonblicken i människors liv OCH jag får betalt för det! Det är verkligen högsta vinsten. Tänk att Gud har kallat just mig till detta fantastiska yrke. Jag får möta människor dagligen och dela deras liv och livsberättelser.
Denna helg har jag vigt två par. Sett dessa strålande vackra och lyckliga människor och fått möjligheten att förmedla Guds välsignelse över deras kärlek!
Jag har också lett två friluftsgudstjänster och mött stoltheten hos människor som vid dessa tillfällen får möjlighet att öppna sina trädgårdar och visa upp den skönhet de lever i, skapelsen allra vackrast platser.
Att möta människors funderingar, glädje, sorg , ångest, rädsla, förväntningar, lycka osv varje dag i sitt yrke. Att dessutom få förkovra sig i och predika Guds ord och som grädde på moset celebrera mässan kan det bli bättre?

Inga kommentarer: