fredag 21 augusti 2009

Att få vigas framför Jesus till Guds tjänst




För länge sedan skrev jag om hur mycket altartavlan i vår domkyrka betyder för mig och hur lycklig jag var för att bli vigd inför den......
Den här bilden väcker så mycket hos mig, Jesus med sin utsträckta armar och vi stående inför honom beredda att bli vigda in i tjänst till honom. Våra assistenter står bakom oss för att bara några ögonblick senare lägga sina händer på oss i förbön för vår kommande gärning.
Jag kan lova att jag i den stund som bilden visar hade en pöl av tårar framför mig och en fortsatt strid ström av detta livets vatten forsande ner för mina kinder! Tack och lov hade min kloka assistent fickorna fulla av näsdukar.....
Gode gud vad jag är tacksam för den kallelse jag fått och för den spark i baken som Gud till slut gav mig för att besvara den och gå vägen som ledde ända fram till altaret och till Jesu armar i Domkyrkans altartavlan

Inga kommentarer: