fredag 13 november 2009

vänner för livet

För ca 14 år sedan flyttade jag norrut för att studera. Där lärde jag känna många andra människor mer eller mindre väl. Vad jag inte visste då var att 4 av dessa skulle bli nära vänner för livet. Vi bodde nära varandra i bland på snudd till kollektiv. Vi åt, grät, tränade, skrattade, såg vänner, såg efterlyst, såg tre kronor, festade, käkade popcorn, bråkade, pluggade, tröstade, följde med i ambulanser och till sjukhus och en massa annat tillsammans.

Vi är inte lika gamla, har olika bakgrund, olika livssyn, olika liv och ändå är vi så nära.Vi ses inte jätteofta, men jag skulle inte tveka att ringa dessa kvinnor mitt i natten och säga kom och hjälp. De skulle komma.

A, M, M, och C jag hoppas att ni läser detta och att ni vet att jag älskar er och att ni betyder så mycket trots avstånd och sällsynta träffar! Men i morgon då!!!!!

Imorgon blir det tacos, popcorn, rödvin kanske kladdkaka om andan faller på! Skynda er hit darlings jag längtar efter er!!!

2 kommentarer:

Kennerth sa...

Hur långt norrut? Det är är mörkt och lite kallt, men vi gör så gott vi kan. Tag väl hand om dig och din underbara familj. Vi hörs!

Blivande prostinnan sa...

nja norrut var en överdrift.....men för oss här i södern räknas allt norr om uppsala som norr!!!!