söndag 1 november 2009

pysselmonstret flyttade in till halloween....

jodå ibland kommer pysselmonstret och hälsar på hos mig!
då kan jag inte sluta pyssla när jag väl börjar. Denna gång kom det så lämpligt till halloween vilket sönerna uppskattade.

Vi började med att pyssla lysande lyktor till träden. Tog orange och svart
silkespapper som vi svepte runt tomma barnmatsburkar. Men först klippte vi ut spöken och fladdermöss av vanligt papper som vi klistrade fast på burkarna. När man tänder ett värmeljus i ser det ut som att det finns spöken i burken.....



Sedan tidigare fanns en lampa av samma ide´ i huset.



Pysslandet fortsatte med servettringar av papper. Orange med spöken till barnen.



och något mer diskreta med spindelnät till de vuxna. Mallen till spindelnäten, spökena och fladdermössen hittade jag på webben.




När jag nu använt spindelnär funderade jag på hur man kunde få till lite stämning på bordet mer..... Valde att leka med vinflaskor.....



Spindelnätet är klistrat på silkespapper och sedan pimpat med glitter vilket inte syns på bilden. men fint var det på bordet.

Även godiset skulle vara halloweenmässigt så det tillverkades spökmarshmallows



Detta och lite till har barnen ochjag sysselsatt oss med under förra veckan. mycket klippa och klistra blev det, men kul hade vi!

Vad gäller maten som serverades t ex falddermusbajs, avhuggna fingrar, krokodiltungor och drakögon kanske jag återkommer en annan dag......

Inga kommentarer: