måndag 30 november 2009

oerfaren.......och glad för detta

I snart 7 år har jag varit mamma och under dessa år bara behövt ta hand om kräkiga barn en enda gång. Detta måste vara Guds nåd, eller?
Hur som helst idag är dagen då jag ska lära mig hur man gör......Inte kul, men nödvändigt.
Vaknade av att en mycket ynklig pojke ropade på mamma och hade en mindre trevlig säng..... Så gick det med mysiga hemmadagen då jag bara skulle vara och pyssla. NU går jag här på helspänn och funderar på om jag kan svepa in huset i plastad frotté för att undvika otrevliga överraskningar under dagen. Hinkarna är utplacerade, sonen duschad och instruerad om "kräkvett". Att säga "jag vill inte" samtidigt som man kräks upptäckte vi var ingen bra idé. Spridningen ökar så att säga!

Så då ser vi den nya dagen an då......
Laddar med vitt bröd, blåbärssoppa, vatten i extremt små klunkar och väntar.....Det finns ju två småsyskon också......

Inga kommentarer: