tisdag 24 november 2009

ett monster till eller har det bara muterat?

Det är ett "monster" som slår och dunkar på min dörr, det är jul och adventsmonstret. Men jag misstänker att det bara är en mutation av pysselmonstret! Jag bara längtar efter en dos, gärna så nära överdos som man kan komma utan att ta skada, av JUL. Glögg, julmusik, pepparkakor, pepparkakshus, stjärnor, ljus, rött, krubba, julevangelium och allt det andra!!!
Nu är det ju så att jag får kämpa emot detta monster lite till då vi har en 40-årsfest att ta hand om först, nog för att stora kalaset har varit, men på fredag kommer släkten också och innan dess är det mycket jobb som ska göras. ÄVen kyrkan är ju ganska aktiv denna tid på året!
Idag ska vi prata symboler med konfirmanderna och då får jag lite pyssel gjort iallafall då vi ska pyssla ljus där man själv får sätta på de symboler man tycker kan vara bra.
Jul jul jul jul

Inga kommentarer: