torsdag 6 maj 2010

så blev den helgen

Igår satt jag och funderade på hur lugn och skön den kommande helgen skulle bli. Inga direkta planer, lite pyssel hemma, kanske måla, plantera de där urnorna, helt enkelt bara vara.....
Men SÅ...

*ett mail talade om att ena sonen har fotbollsmatcher hela söndagförmiddagen och att det dessutom uppskattas med lite hjälp i kiosken av oss föräldrar. Inget konstigt med det, självklart vill jag att barnen ska spela fotboll och det är klart att vi ska hjälpas åt.....

* på förmiddagen idag kom jag på att det dessutom är körövning på lördag förmiddag! Ingen sovmorgon där heller alltså

*på måndag ska jag följa med sonen till skolan vilket innebär att inte heller denna lediga dag inte är fri från planerad aktivitet.

Inte för att något av detta är trist eller tråkigt eller påfrestande, med det ÄR.
Så vad gör jag då? Jo jag firar mina kommande helgaktiviteter med en hallon och blåbärs-smoothie. För det är jag värd när jag har ett liv där det händer saker, där våra barn har aktiviteter, jag har aktiviteter och barnet fortfarande VILL att mamma ska följa med till skolan! Bara att njuta så länge det varar. OCH det finns ju dessutom tid kvar för att bara vara....

Inga kommentarer: