måndag 24 maj 2010

Göteborgsvarvet i sommarhetta!

Nu är det över och jag lever!
Göteborgsvarvet 2010 genomfört och jag vill göra det igen trots att det var så otroligt hett på Hisingen.... Det var många som kollapsade och runt 60 som fick föras till sjukhus. Tack och lov verkar det ha gått bra iallafall.
Det var fruktansvärt hett. 26 grader i skuggan och gassande sol kan ta död på vem som helst.....
Men det är en folkfest. Musik och folk överallt. Applåder och hejarop bär fram oss som sakta makar oss fram längs gatorna. Underbart!!!!
Här finns en massa bilder som visar folkfesten.
Så lycklig släpade jag mig upp längs allén för att tre kilometersenare nå det hägrande målet vid slottskogsvallen! OCH DET GJORDE JAG!!!!!

Tiden?
Nåja med tanke på omständighetrna av värme och sol och mindre bra träning så är jag mycket nöjd 2.02.22 plats 2798 av typ 55000 löpare, jag är stolt och nöjd!
Och förresten så är min tid 2 minuter bättre en Stefan Holms påpekade sonen!

Inga kommentarer: