fredag 28 maj 2010

Att äga.....

Jag börjar inse att jag äger en massa saker som jag verkligen inte behöver. Det hopas saker omkring mig.
Den sista tiden har jag varit en flitig besökare på biblioteket. Främst vid hyllan med ljudböcker. Har hunnit med att lyssna på en hel del nu under mina resor till och från jobbet. Och ljudböcker är en sådan ska som jag absolut inte vill äga. De tar plats och jag kommer troligen aldrig mer lyssna på dem efter den första lyssningen.
Biblioteket har fina hyllor där de står på rad, jag lånar den en vecka och sedan är den borta när jag lämnat den åter, kvar finns dock upplevelsen....underbart!

Funderar på om jag ska börja bli lite bättre på att inte överkonsumera. Det borde inte vara så svårt. Brukar redan nu ofta fråga mig i affären innan jag köper, behöver jag verkligen denna...? Ofta blir svaret nej, men jag handlar ändå, för jag VILL ju ha!
Så min förändring får bli att verkligen låta ett nej vara ett nej .....

Inga kommentarer: