söndag 30 maj 2010

Nu så.... nu är det hoppat!!!!

Idag har jag konfirmerat min första grupp på egen hand
Eller egen och egen, vi var många som hjälptes åt.....
Det var underbart att se ungdomarna illustrera temat "Hopp" genom att hoppa bock längs altargången för att sedan hoppa rep framme i koret. Allt detta till ackompanjemang av kantorn som spelade VanHalens "Jump" på orgeln!
Jag älskar rakheten i konfirmandernas förböner det är liksom inget tjafs utan bön om betyg, jordgubbar, bra miljö, sommar, sol, lugn i familjer och bra sportresultat!
Och tänk så mycket mer man vågar när man blir pressad att försöka! underbart!

Kyrkan var dessutom underbart vacker med blommor och en av konfirmandernas dopfaddrar hade gjort fantastisk arrangemang som var placerade runt hela kyrkorummet.....

Jag har lärt mig mycket och jag hoppas att ungdomarna har med sig i allafall något från denna tid.

Inga kommentarer: