söndag 2 maj 2010

helgen

Efter en fantastisk helg borde jag känna mig totalt utvilad och pigg och fräsch, men det finns något i luften som gör mig hes, hostig och trött! Men jag tänker inte vika mig för lite otäckt pollen, det finns de som har det värre, mycket värre!
Helgen har vi tillbringat med goda vänner i den närbelägna staden. Vi har bott på hotell, ätit och druckit gott och bara varit, behöver jag tillägga att samtliga barn var i tryggt förvar hos sina morföräldrar!?
Helgen var ett tack från vänner för att vi fanns där för dem när de hade det jobbigt. För mig en självklarhet och det enda jag vill ha tillbaka är att de finns där för oss den dag vi behöver det. Men de vill gärna göra detta och inte tackar vi nej. Det var så skönt, tänk att få tid tillsammans över mat och vin och bara prata utan att bli avbruten, inget vi småbarnsföräldrar är bortskämda med.
vi lyxade till det med att köpa en Harryboy och se, det blev vinst så helgen gick med vinst.....jag som aldrig vunnit på trav förut! Men nån gång ska ju vara den första.
Nu går vi in i laddning inför Göteborgsvarvet som är den 22 maj. Minskar på vinet, koncentrerar oss på att äta bra och lägger i sista växeln på träningen, om nu astmahostan tillåter detta. till ändamålet har införskaffats en rosa (obs vännernas val)tröja så att man syns bra i mängden samt ett par grå löpartights bägge från Stadium.....


Så nu är det bara att träna på och se glad ut.

Nu ska jag snart krama kudden, men vill uppmana er som läser att be med mig för den dementa kvinna som är försvunnen i skogarna kring oss. Vi hör helikoptern smattra över skogen i sitt sökande och jag ber för henne och för hennes familj att Gud ska vaka över henne i mörkret och kylan och att hennes familj på något sätt ska finna förtröstan och hopp i sin förtvivlan.

Inga kommentarer: