tisdag 1 september 2009

förunderligt och märkligt!

Här sitter jag med schema som ska läggas. Det krånglas och räknas och funderas och troligen kommer det inte gå ihop. Är rädd för att jag lägger för lite tid, men innerst inne vet jag ju att det kommer att sluta med plustid iallafall......
Hm skoj är det inte, men det måste ju göras.
Samtidigt som jag gör detta högst verklighetstrogna arbeta ser och hör jag några av vännerna gå in i det ljuva pastislivet! Inte utan att man längtar tillbaks dit. Denna omhuldade värld med underbara människor som jag lääääängtar sönder mig efter ibland. Jag hoppas verkligen att mina vänner får ett lika underbart år som vi hade!

Nåja det är ju ändå denna verklighet som jag har längtat till och som jag njuter av.
Men jag fattar inte hur mycket möten man kan sitta i på en vecka.....höst = mötestid. För hur skulle vi annars få allt att fungera när det dyker upp över 100 konfirmander om ett par veckor?
Och mitt i denna planering dök plötsligt frågan om vårens konfirmationer upp och jag insåg plötsligt att då är det hög tid för mig att söka tjänster! Litet sug i magen kom det vill jag lova.......undrar hur det ska bli och var jag ska hamna. MEN nu är nu och jag tänker njuta av att ha det "pastorsadjunktslugnt" ett litet tag till!

Inga kommentarer: