måndag 21 september 2009

underbart!

vilken underbar söndag jag hade.
Att få vara präst och fira två fantastiska mässor med lovsång, körglädje och dop är en Guds nåd alternativt stor tur!
En av mässorna tvingades dock blivande prostinnan fira utan skor på tassarna, vilket väckte en del munterhet och vissa paralleller till Jesu vandring drogs....
I Torsdags lyckades jag nämligen bevisa hur farligt träning kan vara då jag på gymmet lyckades slå i "ringtån" i en mattkant (jag vet det låter löjligt, men det är sant)så illa att det gick av/alternativt fick en spricka! Detta gjorde det helt omöjligt att tvinga i fötterna i ett par normala skor, ännu mindre i kaftanskor! För kaftan var ju klädseln i går valdagen till ära!
Så det blev strumpbeklädda fötter som stack fram under alban!
Nåja jag tror att både mässan och dopet blev giltiga iallafall!

Dagen avslutades sedan med konfirmandupptakt, 106 konfirmander med föräldrar dök upp i kyrkan!
En relativt slutkörd, men lycklig, pastorsadjunkt körde sedan hemåt i "safarirallyland" för att sedan sjunka ner i köket med make och tekopp.

Mitt i allt detta var det ju också kyrkoval......men det är en annan historia

Än så länge njuter jag bara av gårdagens lyckorus.....

Inga kommentarer: