torsdag 24 september 2009

Dessa Hollywoodfruar, men jag förlitar mig på tandfen!

jag förundras!
de senaste veckorna har jag verkligen förundrats över oss människor, svenskar och även över mig själv. Skälet till detta är Hollywoodfruar som går på tv 3. Dessa kvinnor som lever i det blå får många av oss att bänka sig framför tv.n läsa tidningar och debattera dessa blondiners uttalanden.
Varför...?
Efter att ha förstått att de kanske inte är de smartase brudarna, iallafall inte de mest politiskt korrekta med svenska mått mätt kollade även jag på senaste programmet. Det var mer än en gång jag fick lyfta upp hakan som trilla ner på golvet.
En intervju med Anna Anka på aftonbladet tv förstärkte inte direkt mina försök att ändå tycka att var och en har rätt att uttrycka sina åsikter..... Om en man blir slav av att diska mot sin vilja vad blir då en kvinna? Inte slav? Hur som helst tycker Anna Anka att man ska anställa någon för att göra det. Och visst det kan man ju....eller?
Funderar på om min feministvän något längre norr ut skulle stå ut med att se denna serie mer än fem minuter????
Ja vi ser alla olika på livet och tack gode Gud för det. Jag skulle absolut inte vilja byta bort mitt emellanåt slitiga liv mot det som dessa fruar lever......
Men som en av kvinnorna sa....
"Vi har en bra uppdelning min man och jag, han betalar allt.....!"
Skulle onekligen känna mig obekväm i en sådan beroendeställning. Tänk att behöva be sin man om "veckopeng"
Nä då sitter jag nog hellre här och funderar på hur jag ska få tiden och pengarna att räcka till.

Och föresten så kan nog familjen (läs äldsta sonen) hoppas på ett lätt ekonomiskt tillskott under natten då vi väntar tandfen här i huset.......

Inga kommentarer: