onsdag 16 september 2009

präst- och diakonmöte

Huvudet är fullt!
tre dagars präst- och diakonmöte är avklarade. Det var mycket intressant och lärorikt på många olika sätt. t ex har det blivit väldigt tydligt för mig hur olika vi inom vigningstjänsten ser på saker och ting....OCH vilken rätt vi tror att vi har att uttrycka detta. Vissa har verkligen begåvats med för lite folkvett!
Men mestadels positivt har det varit. Några fantastiska föreläsningar har jag hört och många trevliga kollegor har jag träffat.
Nu är mitt arma huvud fullt av intryck, att umgås med typ 350 personer under tre dagar tar på krafterna. Finns liksom ingen tid att bearbeta allt man möter. SÅ nu ska sömnen få göra sitt.

Jag fick idag möjligheten att vara med vid vid mässan och dela ut nattvarden! Det var sååååå underbart! alla dessa människor, all glädje, denna innerlighet. Jag vill ha mer!!!!!
Det finns bara ett som saknas, vännen som skulle varit där, som jag vill dela denna glädje med, men som redan är hos Gud. Jag saknar henne så det gör ont!!!!!
Varför måste hon dö?
Gråt inte för att jag är död, gläds med mig för att jag har levat!

Det har varit så påtagligt dessa dagar att hon inte finns....Gode Gud omslut mig och alla andra som saknar och sörjer henne!

Inga kommentarer: