onsdag 29 april 2009

solen, vännerna, underbara minnen

Livet är underbart
Just nu försöker jag att bara njuta.
Igår drog vi till Helsingborg för att bara vara och kolla hur det egentligen ser ut, med en lokal guide till hands.....Hon skötte sitt jobb utmärkt och bjöd dessutom både på middag, kattkel och sovplats.....
Det trevliga sällskapet var vi några stycken som delade ansvaret för........
Hur ska jag klara mig i prästlivet utan dessa underbara människor omkring mig? Jag kommer sakna de här stunderna, men jag får ju annat igen, familjen omkring mig varje dag!
Men jag tror att jag kommer bära med mig de kvällarna vi haft i mitt hjärta hela mitt liv, plocka fram dem och njuta av minnena ibland och sedan ömt lägga tillbaks dem i minnesdelen av hjärtat och njuta av att veta att de finns där.

Inga kommentarer: