söndag 19 april 2009

Planera är inte min starka sida......

Så kom det då till sist
Brevet från stiftet, där det står vilka papper de vill ha in, att jag ska ansöka om att få göra prästexamen och om den blir godkänd om att få bli vigd till präst.....
Dessutom vill de ha en massa andra papper som det känns som att jag redan skickat in en gång. Men det är ju bara att följa det som gäller och med mössan i hand snällt fixa till allt som måste fixas.
Det är plötsligt så väldigt verkligt hela detta med att bli präst. Det liksom bubblar i mig när jag tänker på det och samtidigt så kan jag bli alldeles kall när jag tänker på det i ett annat perspektiv. Hm allt har två sidor.
Kommande vecka ska jag försöka få undan så mycket som möjligt av det praktiska som måste fixas för att sedan bara kunna vara.

Mina underbara kamrater i kören har samlat ihop sig och kommer att vara med o sjunga på festen efter vigningen. Det känns så kul, för det är ett tag sedan sist. Och idag slog det mig att det vid denna musikandakt kommer vara första gången som jag får läsa välsignelsen, inte bara be den, det känns så bra att det blir just i min hemförsamling och just då, där de allra flesta av dem jag älskar och bryr mig om finns samlade!

Ska också försöka strukturera upp mig så att de fantastiska människor som lovat att hjälpa mig den där dagen kan få klara och raka besked om vad som är och finns. Vissa av dem, tex Lunkentuss har troligen för längesedan insett att jag kommer vara ganska frånvarande i mitt liv en relativt lång tid innan vigningen....Så jag misstänker att hon redan nu tänkt långt mer än jag ens gjort i mina mest långtgående tankar....... Tur att det finns såna som hon.
Dessutom finns det en underbar kvinna i min hemförsamling som lovat att koka soppa och fixa lite med maten, såna människor är verkligen helt ovärderliga.

Nä nu dags att sova en skvätt så att jag kan få lite struktur i mitt liv även imorgon (eller kanske möjligen äntligen i morgon)

Inga kommentarer: