torsdag 23 april 2009

min kropp är inte vad den har varit eller är sanden tyngre numera?

så har det då gått ett par dagar igen......
min kropp är inte längre jord för tung fysisk belastning har jag insett.....kan detta bero på att jag är över trettio, eller har det möjligen att göra med bristen av styrketräning? Möjligen en kombination
HA de senaste dagarna lastat skottkärror med sand och kört dessa till ställen i trädgården där det bättre behövs. Min arma rygg känns som att det ska gå av, mycket frustrerande att känna att man inte orkar, men skam den som ger sig. Istället för att ge upp tänker jag tjura och ta i lite till ....och sen ska jag köpa ett gymkort, när jag börjar jobba!
det måste betyda att jag nästa år kommer vara urstark och orka många kärror sand utan att känna mig som en 90-åring efteråt , eller?

Vid gårdagens arbetspass införde jag oxå barnarbete. Jag mutade barnen med glass till efterrätt om de plockade bort alla stenar som lätt följer med när man tar sand ur en osorterad hög. Detta gick de på med liv och lust och blivande prostinnan kände sig mcyket nöjde med denna manöver ända tills de små liven började slåss om vem som skulle ta bort de största stenarna.........Denna , som jag trodde, tidsbesparande åtgärd ledde därmed till att jag fick agera domare och hela tiden säga vems tur det var att ta den största stenen. Barn är konstiga, vilken vuxen som helst hade valt att ta småstenarna och lämna det tyngsta till någon annan.....När kommer denna egenskap in i våra liv? Nån som vet?

Inga kommentarer: