måndag 13 april 2009

mer påsk

Ja helgen har varit fantastisk och intensiv. Plötsligt efter 5 år har vi börjat ta tag i vår trädgård! Det har varit riktigt roligt och det blir så fint.
De senaste åren har vi ju liksom haft småbarn och då går inget fort, men nu plötsligt ser vi dem knappt. De är ute och leker med alla andra ungar häromkring, cyklar, bygger kojor, spelar fotboll, kull, kurra gömma och lite annat......tror inte jag ens vill veta allt de håller på med! Men de har kul och är riktigt skitiga och trötta på kvällen när de släpar sig in!
Detta medför alltså att mannen och jag plötsligt får tid att färdigställa det vi vill göra utan att bli avbrutna var femte minut!
Så nu är altanen alldeles nästan vårfärdig, gräsmattan är kliad, de få växter vi har har fått gödning, urnorna har fått blommor. Dessutom har jag varit i mormor och morfars sommarstuga och snott lite växter. Lite spireor och rosor som nu blivit satta i jord och försedda med förböner för att de ska klara flytten!


tror att det kan bli riktigt bra. Om de tar sig ska jag lägga en bild här som bevis...Nästa helg ska det köras med jordfräs!
Jag hoppas också på en fin vinst eller nåt annat som gör att det rasar in lite pengar på mitt konto. Det är nämligen så mycket jag vill ha just nu. Tex en fin lampa till altanen som drivs av solceller vilken finns på ikea.


Gärna två sådana lampor på min altan, mysigt!
Nu har jag extremtont i ryggen efter att ha burit saker jag inte orkar, men jag är så nöjd att det blir fint!!!!
Dags att packa väskorna igen! tre dagar i södern väntar!

2 kommentarer:

Lunkentuss sa...

Och vem tipsade om dessa fantastiska lampor??!?!?!?!?! ;)

Blivande prostinnan sa...

självklart borde detta varit tydligare....det var ju du min vän!
Kram