måndag 3 november 2008

Vad är då en människa?

Vi har just fåtten mycket spännande uppgift att göra.
Det handlar om att reflektera över den kristna människosynen och min egen människosyn och vad denna i sin tur gör med min prästroll!
Det lät först ganska enkelt, men ack vad jag bedrog mig,
Människorsyn är otroligt komplext och det är ju inte bara direkt att dra tillmed en klyscha.....
AHHHH detta kommer ta en lång stund! Och jag som trodde att jag skulle fixa lite portfolio idag med......
Vad är då en människa?
Guds avbild
Nyfiken och kreativ som Eva?
Ifrågasättande som Job?
Kraftfullt handlande?
Syndare men ändå upprättade?
Ett under och en gåva?
En paradox+
Ja tankarna är många och facit finns inte..........

Måste reflektera och fundera alternativen tar aldrig slut

Vad betyder det egentligen att vara guds avbild?

Inga kommentarer: