fredag 14 november 2008

Inför helgen

Så är helgen här.
Jag försöker hitta botten av huset, i alla rum. Inte helt lätt överallt.
Har träffat missivförsamlingens kyrkoherde och fått lite mer kött på benen, känns skönt.

Imorgon kommer vännerna hit för en riktig höst middag som vi ska laga tillsammans. God mat och passande vin och troligen en massa prat och skratt. Det blir alldeles för sällan, men nu är vi ialla fall där.
Men först måste löven upp. Vad är det de säger om bättre sent än aldrig......?
Nåja dygnet har ju bara 24 timmar och energin räcker bara tills en viss punkt.
Har just insett att detta med pastis tar otroligt mycket energi. JAg märker det inte för det är så kul, men sakta sakta inser jaghur trött jag egentligen är. HAr inte känt så sedan jag var gravid.......
Och NEJ det är jag inte nu om någon fick den tanken. Tre guldklimpar räcker för gott, särsklit med två av dem i riktig trots!!!
Ser nu fram emot att tända lite ljus och ta ett glas vin, eller möjligen två.
Trevlig helg!

Inga kommentarer: