måndag 17 november 2008

tebax

I södern igen
Denna vecka var det tungt att åka iväg. det börjar kännas nu att det inte finns en fast punkt i världen. dessutom gör ju SJ vad de kan för att förvärra känslan. De sista två månaderna har vi kommit allt mellan 40 minuter och 3 timmar försent varje gång vi åkt. Det är otroligt irriterande, men lika bra att skratta åt eländet!

Idag hade jag en trevlig upplevelse. Vi skulle redovisa nattvardsböner som vi skrev för kanske en månad sedan. Jag hade glömt den för länge sedan, men blev faktiskt lite stolt när jag läste den, den var riktigt bra och jag skulle kunna tänka mig att använda den.

Tyvärr har jag inte fått så mycket annat ur händerna idag. Har tappat stinget lite vad det gäller att få saker gjorda! Tog väl all sådan förmåga i anspråk i våras så nu finns det inget kvar att ta av......undrar om det funkar som ursäkt när man inte lämnar saker i tid?

Hade en otroligt trevlig helg med vännerna. Kan konstatera att jag är för gammal för att fixa att partaja till kl 4.30 eller oxå har det att göra med att man inte får sova dagen efter när man har små barn...vet inte vad jag ska tro.....vet ju förstås att jag är gammal,men är dte inte så att sömnbehovet minskar med åren?hm!
Iallafall hade vi en bra kväll med god mat ocg vin och nån äppledrink som visst var både fördrink och efterdrink eller hur det nu var.............Det hela kryddades av en smskonversation med en kyrkokantor som skickade en rad kyrkliga skämt, eller kanske snarare gåtor som han tyckte att vi skulle lösa! Vet inte hur bra vi var på det egentligen!
Nåja det var kul att träffas även om det tog hela hösten innan vi hittade en helg som passade alla.
Jag tror dock att den inköpsansvariga för vinet hade gjort enlätt överskattning av vår förmåga med tanke på vad som fanns kvar dagen efter. Nåja man ska ju se till att vara på den säkra sidan. Det uppskattas att det var åt det hållet ochinte åt det andra.

Åh just det. Idag har jag "begravt" min första tomma kista. Det var en märklig känsla att få lägga mull och läsa begravningsbönerna framför en kista. Dte är nog så att det faktiskt närmar sig verkligheten.

Inga kommentarer: