torsdag 19 juni 2008

första dan på jobbet och midsommar

Så kan jag då titulera sig tjänstebiträde. Känns gott att få prova på att vara "präst" under sommaren. Men det är en massa saker som jag plötsligt måste hålla reda på......kallas att vara vuxen och ta ansvar eller nå´t tror jag,. Hittills har det ju alltid funnits en handledare i bakgrunden, men nu måste jag klara mig själv!!!!! Faktiskt lite skönt oxå om jag ska se det från andra sidan. Har idag varit riktigt produktiv en predikan , två agendor, en förbön och så inledningsord...... Produktivitet sjönk dock drastiskt när ett begravningssällskap skulle ha sin minnesstund i rummet bredvid. Jag misstänker att de deltagande barnen suttit stilla och varit tysta för länge för deras smak!....Allt ljud och all återhållen rörelse komprimerades till att komma ut på ca fem minuter precis utanför min dörr!

Idag är alla poäng från universitetet rapporterade! Det känns så skönt att ha dem! Det är tur att det finns snälla lärare och administratörer som vill hjälpa till när detkniper tidsmässigt....nu är det bara att vänta på besked från Lund och se om det finns plats, men det borde det verkligen göra

Dags att ta tag i midsommarförberedelserna. Rosévinet ska kylas......(hörde jag ett fnitter?) altan snajdas, och köket hittas i röran.
Ska bli riktigt mysigt att faktiskt fira midsommar med barnen i fokus. Det är nog bara att inser att de där vuxenmidsommrarna får ta paus några år nu......till förmån för dans, midsommarstång, kransar och jordgubbstårta...(hörde jag vuxenpoäng?)

Trevlig helg!

Inga kommentarer: