lördag 25 september 2010

ja så det blev

Ja denna vecka har i sanning varit händelserik!
Riksdagsvalet som aldrig verkar kunna avgöras helt, människor som demonstrerar mot Att SD kommit in i riksdagen, SD Som kräver både det ena och det andra samtidigt som de minsann inte tänker att ge med sig på sina tre huvudpunkter, Sossar i Kris, MP som sura barnungar och en tigande stadsminister....
Kanske var inte blockpolitik en så bra idé som det först verkade..... Vi får väl se vad som kan hända framöver....
I min egen kommun bråkar vi om ett hus ägandeförhållanden. Blir för mig löjligt att folkomrösta om ett fallfärdigt hus som vissa menar ska rustas upp för miljoner när det finns ganska stora brister både i barnomsorg, skola och äldreomsorg. Att ett sådant ärende ska vara ämne för en folkomröstning är löjligt! Det handlar om fega politiker som inte vågar ta beslut. Jag trodde det var för sådana beslut som vi röstade fram våra kommunpolitiker, men jag lever uppenbarligen i villfarelse! Nu vill majoriteten av de som röstade i frågan i alla fall att huset ska säljas, men då börjar FP om med att det kanske bara är Rimforsarösterna som ska räknas ändå..... Mycket märkligt eftersom hela kommunen bjöds in att vara med i själva omröstningen och skattepengarna i kommunen är väl vad jag vet inte öronmärkta för en viss del av kommunen!? Eller? Nä nu hoppas jag att vi får politiker som vågar ta ansvar för HELA kommunens framtid.Vill du läsa mer om det eländiga huset och folkomröstningen så gör du det här

Inga kommentarer: