torsdag 15 april 2010

tacksam över vad jag har

Tänk vad skönt det kan vara med en kväll i soffan över en kopp te med en vän och gott samtal.
Det gör jag alltför sällan.
Måste skärpa mig.
Att höra om andras situation gör ibland att man blir avis, men ibland att man verkligen uppskattar det man själv har.
Vad har då jag som jag är glad för?
Vad gäller arbete som vi pratat om idag har jag

*goda kollegor att samarbeta med, som ger och tar
*en bra chef
*ett schema som fungerar
*ett gott klimat på arbetsplatsen där man kan vara arg och glad om vartannat
*nära till skratt med arbetskamraterna. Jag har sällan skrattat så mycket på en arbetsplats som på denna.
*en engagerad församling som utvecklas!
*omväxlande arbete. Det är gamla, unga, adminsitration, praktik och samtal om vartannat

Det finns en massa annat men främst är jag lycklig över mina kollegor, ni är underbara!!!!!
Det blir svårt att lämna er, men nya äventyr väntar, vilka vet jag inte ännu, men de finns där bakom hörnet......

Inga kommentarer: