söndag 4 april 2010

Påsk

Så har vi firat påsken. Underbara påsk. Glädjen i kyrkan, barnen och stora kören, påskliljor, påskropet, UNDERBART. Men jag känner ett styng av sorg över alla dem som väljer bort detta. Man ska inte sörja dem som inte kom vara glad över oss som var där jag vet! Men ändå. Det är för deras skull jag sörjer, inte min.
Insåg att det dröjer länge tills nästa mässa jag firar med församlingen. Nu är det Rom som ligger framför, sedan Höör tillsammans med underbara pastisgänget och efter det Berlin, allt i ett. Sen måste man vara ledig och SEN är det dags att fira gudstjänst i våra kyrkor för min del igen.

I helgen har vi haft besök av underbara vännerna. Så kul att ha dem här även om vi verkar ha en viss sövande effekt på varandra... De hade med en födelsedagspresent till mig....


Nu ska här skrattas. Vänner är min medicin och det som tagit mig igenom teolog utbildningen. OM det inte vore för 30 minuter vänner per dag så hade jag inte överlevt!!!!!Nu har jag det tillgängligt när jag vill!

I fredag var några till av vännerna här för lite påskkalas. De hade med sig 12 kanonfina glas. Faktiskt kopior av Essenceglasen från Iitaala. Kvällen var trevlig och som vanligt intensiv som det kan bli med 10 vuxna och 9 barn tillsammans.

Lördagen bjöd på traditionellt påskbord och äggjakt hos mamsen. gammal är ju uppenbarligen äldst med tanke på frågesportens utgång.....
Kvällen avslutades med 80-talsmedley hemma vid
köksbordet och en nostalgitripp med Magnus och Brasse, bland annat verkmästaren i magen och flygkaptenerna .....det håller än!

Nu ska jag ta tag i tankarna kring packande av det ena och det andra. Vet ju ändå att en del kommer att bli glömt, men det går ju alltid att lösa....

Nu ska jag njuta påskdagens glädje lite till.......

Inga kommentarer: