måndag 5 april 2010

Mot Rom

Väskorna packade, inte direkt utsövd, men ändå laddad.

Imorgon åker vi med en bunt ungdomar till Rom. Men på vägen besöker vi oxå Auschwitz, jag har inte varit där, men har läst en del och får rysningar bara av det.
Jag kommer att fira min 35:e födelsedag i bussen och med busskorv till middag, jaså kan man oxå göra, och det blir bra och helt ok!

Sedan blir det ytterligare en natt i bussen och så kommer vi då till sist till Assisi där vi hoppas på vår och god mat och glass..
Sen Rom i tre nätter och fyra dagar med allt vad det innebär. Jag längtar till Kitschaffärerna med allt i Maria och Jesus kitsch! Passa er ni som prästvigs till sommaren...... presenter ska införskaffas!
på vägen hem blir det ett dags stopp i underbara Munchen. Ska bli underbart att få bara vara där känna igen språket och uppleva en del minnen sen förra besöket!
Men nu sängen för det är ett par nätter med mindre sömn som ligger framför .....

1 kommentar:

Anonym sa...

ha en riktig skön resa.Och många upplevelser.Jag för min del ,tror det är bra att se allt hemska som har hänt.För att det inte ska hända igen.som vi vet är det många som försöker få oss att tro.Att detta inte har hänt brrrrrrrr
ah rom!!!!!!!!!! kan du packa ner mig också smile