måndag 11 augusti 2008

verklig semestervardag

tiden går och jag hinner tydligen inte skriva som jag vill.....
idag har semestern börjat ...på bästa sätt med ett besök på vårdcentralen.....urinvägsinfeltion som välkomstpresent till semestern......orättvist, tur att det finns medicin!
har under helgen klarat av både 25 årsfest och jobb både lör och sön.......träffade dessutom farbrodern med det fantastiska uttalandet i inlägget här nedan.
Fick dessutom en ny insikt i lördags kväll, en tant sa mycket bestämt:

Om man ska träffas ska man göra det för att äta......för det tycker alla om!

ja då är det väl bara att lyda......törs inte annat!

Idag har jag dessutom kört jord och sått gräs om inte desöta småfåglarna tänker äta upp dem så har vi snart en fiiiiiin gräsmatta på baksidan!

I övrigt har vännen hjälpt mig att röja ur garderoben! Numer är innehållet decimerat med 75 % och myrornas lager är mer än välfyllt! Ganska skönt alltså. Tur att det finns dem som kan hjälpa en när man själv inte förmår att städa ur, för varför ska man spara sånt som inte använts?

Nu laddas det för en semestertur med maken. Välbehövligt att ta sig iväg utan barnen! två hotellnätter.......inklusive hotellfrukost inte helt fel!
Hoppas bara att SJ tänker ha funbgerande tåg, har ju varit lite si och så med den saken under våren!

1 kommentar:

Lunkentuss sa...

Uvi?!??!! Inte roligt inte roligt. Se till att få rätt penicillin, det fick inte jag förra gången. Det där med slängandet ja, föräldrarna muttrade något om att slänga böcker när vi försökte få upp alla i hyllorna hemma. Det kan nog jag behöva hjälp med....