måndag 18 augusti 2008

Kristi kropp oich blod för mig utgivna

jag längtar efter nattvarden.......
Visste inte att den var SÅ viktig i mitt liv. Jag känner mig verkligen tom är en och en halvmånad sedan jag kunde ta emot den eftersom jag själv jobbar varej söndag och ju bara har gtj...
Dessutom har jag hela sommaren träffat församlingsbor som tycker att det är så bra när jag kommer eftersom dte går slentrian i mässan menar de om man tar emot för ofta. Jag håller INTE med!
Hela min kropp längtar efter kristi kropp och blod som offrats för mig. JAg vet att Gud förlåter mig när jag ber om det men jag längtar ändå efter det stora beviset för det som finns just i brödet och vinet!
Känns som att jag inte riktigt är hel just nu!

Samtigt måste detta tas som ett tecken på att tron verkligen bor i mig och det känns skönt!

Inga kommentarer: