måndag 25 augusti 2008

regnbågsbarn?

så är då semestern slut.....den här veckan är det en hel del att fixa innan det sista året före prästvignignen ska starta. Känns ganska mysko och lite skrämmande för att vara helt ärlig. MEN mest av allt känns det så himla roligt ser fram emot det kommande året med alltva det innebär minus hemlängtan så klart.

i helgen fick jag en lektion i fördomar. Jag och kvinnliga vännen stod i kö på snabbmatsrestaurangen. Hon kramade mig bakifrån och jag lutade mig lite nnmot henne och sa skrattande att det är så bra att hon är längre än mig så att jag har någon att luta mig mot. Kön sniglade sig fram och när det väl var vår tur valde vi att betala ihop eftersom det skulle gå fortare. Dte intressanta 'r då hur människorna runt omkring börjar göra små tecken och miner.......de hade nämloggen raskt bestämt sig för att honoch jag var ett par...vad kan man göra annat än spela med och gulla lite extra.......Detta innebar samtidigt att min man och en kille till som var med genast förvandlades till våra barns pappor........plötligt blev mina barn regnbågsbarn och medbesökarna fick något att berätta om för karaterna! Och allt detta pga en kram!

Idag ska jag följa m,ed kamraten till stan av rent sociala skäl, alltså som sällskapsdam! Som vissa av er vet så är jag ju ingen större hjälp som shoppingstöd........

Osså lite skryt! Jag har denna morgon lyckats springa typ 6 km i skogen! Känns bra. Nu dusch!

Inga kommentarer: