fredag 29 augusti 2008

det svåra

varför måste barn dö?
ibland innan de knappt är födda? Det är verkligen obegripligt. Någon menade att det måste vara det ultimata beviset för att Gud inte finns. Men det känns inte riktigt rätt, samtidigt som jag förstår deras frustration och logik. JAg träffade ett par som förlorat sin lilla bebis och de fokuserade på den enorma kärlek som de ändå känt och känner för denna lilla varelse. Då någonstans kommer Gud in för mig, GUd som kärleken,........även om det bara finns en kort stund att ge denna kärlek till sitt barn så uppfyller den just den lilla stunden så helt och fullt. OCh sorgen är ju bara andra sidan av just denna enorma kärlek. För det är ju först när vi har älskat som vi kan känna sorg........
Åh detta är så svårt att förstå och få tag om......och en vacker dag ska jag stå där med ett par som fölorat sitt barn och jag ska vara stödet...............Gud jag behöver din hjälp!

Inga kommentarer: