lördag 16 augusti 2008

lite av varje

trädgården blir så fiiiiiiin!
längs den numer inklädda altanen ligger stenar och matjord med gräsfrön som bara väntar på att gro. Det är så skönt med sådana jobb när man ser att det verkligen händer något!

Har kollat igenom tidningarna från veckan och såg nu dödsannonsen på den pojke som avled efter en bilolycka i pastoratet jag arbetat i under sommaren. Det gör så ont att se att en ung människas liv förspills genom att köra alldeles för fort, så onödigt. Jag tänker mycket på kamraten som faktiskt förlorat sitt barnbarn genom denna olycka samtidigt som han väntar på beskedom hur illa hans egen sjukdom är.......

Till det positiva i livet kan läggas att det verkar som att min egen församling nu äntligen förstått att det är viktigt med församlignens delaktighet i mässan om det verkligen ska bli något! Så nu, när jaginte kommer att vara lika aktiv längre händer det saker! Kul men lite surt att inte få vara med och skörda frukten av det jag tjatat om så länge!

Nu är det frukostdags, mannen och barnen kommer alldeles snart hem från staden med mer virke och stenar och då är det verkligen frukostdags, iallafall för det extremt sockerkänsliga barnet!!!!!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skulle du ha ett sockerkänsligt barn nu förstår jag inte riktigt...

Hur är det med sonen som vill ha simägg, hur löser vi dem... de ligger i min bil och väntar...

Blivande prostinnan sa...

förstår inte heller hur det gick till.........
äggen får väl helt enkelt vänta eller?
Kanske kommer till norrköping nästa helg dock......