måndag 15 augusti 2011

Fler barn låter mer än färre......................

Ibland undrar jag hur forskare får pengar till sina projekt alternativt om mänskligheten tappat förmågan till logiskt tänkande. Läste på Ekots hemsida om att forskare kommit fram till att det blir lägre ljudnivå om man har färre barn i grupperna på förskolan. Är inte detta ganska självklart?????? Idag var det under en stund 6 barn i vår trädgård, det lät mycket, en stund senare var det två barn i trädgården och lekte det lät mindre...... Jag behöver inte forskningspengar för att inse detta lika lite som jag behöver miniräknare för att räkna ut 21-7. Ibland tror jag att samhället idag gjort oss till passiva icke-kritiska individer förslappade av all den teknik och de hjälpmedel vi omger oss med.
Jag vill med dessa tankar inte på något sätt klanka ner på de forskare som gjort undersökningen. Snarare vill jag att vi ska fundera på vad som är viktigt att forska om och vad vi egentligen själva bör kunna inse med hjälp av det sunda förnuft som Gud faktiskt gett oss.
Men hur som helst så vet vi nu med säkerhet med hjälp av vetenskapligt belagd forskning att många barn låter mindre än färre barn...... Tack för det!

1 kommentar:

Anonym sa...

Varför förvånas? I det system vi nu tvingas leva i, kan samhällsapparaten alltid slösa våra surt förvärvade slantar på allsköns idioti – märkligt nog utan att "folket" reagerar. Det ligger i sakens natur, att vi i vårt land skall behöva se hur våra tillgångar slösas bort utan att vi bryr oss. Kanske dags att tänka efter (helst FÖRE) och våga omvärdera och ställa krav?