fredag 8 oktober 2010

Mamma jag har ett recept till dig!

I går vaknade en av de yngsta sönerna och sa:
-Mamma jag har ett recept till dig på dagis, jag glömde att ta hem det.
_eh, jaha, svarade jag, vad är det då?
-Jo vi fick så god fisk så jag bar att få receptet av Gunilla så att vi kan göra det hemma!
Hallå ungen är fem år! Det brukar inte vara så värst populärt med fisk, men det mest spännande är att han börjar intressera sig för recept!!! Det här kan bli riktigt bra om det fortsätter.
Men visst ser det läckert ut!

Recpetet som han fick med sig hem kommer från arla.se Vill du prova själv så vassego....
4 port
600 g fiskfilé, t.ex sej
3/4 tsk salt
1 krm peppar
2 tsk oregano
1 dl svarta oliver med kärnor
100 g smulad Apetina® vit ost
2 1/2 dl Kelda® Pastasås Tomat & crème fraiche
Gör så här
Sätt ugnen på 225º. Tina fisken. Lägg den i en smord ugnssäker form. Krydda med salt och peppar. Strö över oregano, oliver och smulad ost. Häll på såsen. Gratinera i mitten av ugnen ca 25 min. Servera med kokt ris och grönsaker.

Ja tänk så skönt att slippa planera maten själv numer då.....

Inga kommentarer: