söndag 3 oktober 2010

Kosmos verkar inte bo i vårt hus iallafall

Efter en tur till Ullared som blev alltför dyr så är vårt hus ett virrvarr av prylar. Detta i kombination med allt för mycket arbete är inget bra! Det är rörigt. Dessutom sys det nya gardiner till köket.... tro nu inte att jag gör det själv för det skulle bara göra katastrofen ännu värre, nej nej, mamsen får ta hand om det.
Hur som helst är det nu halvdant i kök, vardagsrum,sovrum och hall, för att inte tala om tvättstugan där mycket av det som står i vägen har stuvats in! Hua, men ack så fint det kommer att bli när det är klart!
Kanske det till och med dyker upp en bild på bloggen, vem vet.
Dessutom verkar det som att garaget faktiskt börjar närma sig något som kan börja kallas klart! det fattas nu mest dörrar och en garageport..... Och sen är det bara insidan kvar!
Om någon skulle kunna tänka sig att ge oss en påse pengar och en påse tid så skulle det vara färdigt på ett kick!
SÅ då är det väl bäst att jag kryper till kojs så att jag iallafall kan ta tag i något i morgon......

Förresten så har jag fått Adventslängtan, är det inte lite tidigt eller?????

1 kommentar:

smbc sa...

Jag har redan börjat planera inför adventskalendrarna. En sån där med små paket... tänkte gå ut i mina gamla leksakskartonger och ta fram kulor, smurfar, barbiekläder osv att lägga in. Riktig "Kajsa Varg" känsla.
//Malin