måndag 21 juni 2010

en vanlig dag innan semestern!

Idag skulle det grovarbetas. och så snart regnet gav tillåtelse tog jag och tvillingarna tag i det hela. Lekstugan skulle pimpas bestämde grabbarna och så här såg det ut när de just hade satt igång. Bild på hur fint det blev sen kommer inom de närmsta dagarna....

Och så var det den där vedboden. Den kalla vintern har tagit på vedförråden så det är dags att fylla på. Dessutom behövde väggarna stärkas upp för att klara den stora tyngden av alla ved, jag jag vet man få vad man betalar för .......
Vi kan väl lugnt säga att det är rörigt just nu......

Den lilla vedhögen i hörnet är allt som återstår efter vintern.......


Behövs en liten rensning för att allt detta ska kunna komm in och bli torr och fin till vintern då vi troligen vill elda igen.....

T har burit och burit och jag har staplat och staplat så det är en bit på väg nu.....framåt helgen tror jag nog att det ska kunn vara klart. Det är så skönt att få undan sånt här innnan det blir semester för annars är det så svårt att koppla av när man vet att det ligger en massa som väntar på att bli gjort.

En annan sån sak är kläder. Vi är extremt bortskämda med att få ärva kläder till våra barn. Något vi är mycket tacksamma för. MEn nu var det verkligen dags att rensa för att kunna lämna vidare till andra, det är nästan klart, men oj vad det är trist!
Nu står iallafall fyra stora pappkassar och väntar och detta trots att tre andra kassar försvann förra veckan.........

Inga kommentarer: