onsdag 23 juni 2010

det som kändes som ingenting var visst en väldans massa..

oj vad dagarn kan ränna iväg. Tyckte inte att det hände ett dugg idag, förmiddagen var otroligt seg, skulle ju jobba, borde starta en tvätt, kankse dammsuga, hur var det med vigseltalet till lördagen.....
MEn nu när kvällen är här kan jag konstatera att jag hunnit med en hel del.
Måste vara solen som ger lite energi!
Projekt vedebod fortskrider, nu åär dte två vedfloar i lilla vedboden som stärkt upp med ordentliga plyfaskivor längs väggarna. Lekstugan har grabbarna piffat till. Vi har en nyklippt gräsmatta, har hängt upp segelduk på altanen så att vi kan behålla lite värme där inne på kvällarna när dte verkar som att vi har september snarare än juni av temperaturen att döma.
Hann med att lämna sonen på fotbollsskolan och ta ett pass på gymmet vilket intevar igår.
Det var verkligen upplyftande ochjag måste erkänna att jag då och då hade svårt att hålla mig för skratt. Det var nämligen några unga killar med extrema drömmar om vad deraskroppar om möjligt skulle kunna utvecklas till. Det diskuterades myter och sanningar i en rasande fart, det ena roöligare än det andra. De impade på varandra, eller försökte iallafall, och jag undrar hur mycket av allt de sa som är sant......
Nåja jag kan bara tacka för underhållningen.
Nu har jag jobbat en sväng och ska nog klara av även denna helgs vigsel och den där predikan till midsommardagen börjar även den ta form.
Funderar för övrigt på om jag ska inviga min fantastiska Stola vid vigseln på lördag, men tvekar eftersom den i såfall måste följa med på fest på midsommarafton och tänk om något händer....... hua hemska tanke.
Jag har nu på kvällskvisten också provat att betala internationlla betalningar via nätet, tror och hoppas attd et ska funka, hur gjorde man utan datorer........ SÅ bekvämt det är.
Dessutom är det nu inbetalt anmälningsavgifter till Göteborgsvarvet 2011 för både blivnade prostinnan och hennes man......... man kan ju fråga sig varför, men så är det!

Nu är det väl snart sovläge så att jag tar mig upp i morgon bitti

Inga kommentarer: