söndag 28 mars 2010

Jesus har starwars krafter.........

Idag har jag haft två underbara med helt olika mässor.
Den första var en familjemässa där församlingens förskola deltog, ett gäng konfirmander och en gudstjänstgrupp var också med och skapade en underbar fantastisk och glädjefylld mässa!
Vid predikan kom alla barn fram och vi fick bland annat veta av en pojke att Jesus hade superkrafter....jaha sa jag hur menar du då? Jo du vet, som starwars ungefär!
Underbara ungar!
Jag svettades så det rann längs ryggen under mässhaken, men vem kan låta bli att jubla med barnen när vi skulle föreställa oss hur det var i Jerusalem då för länge sedan?
Jag var så full av energi efter detta så jag visste inte hur jag skulle ta hand om den.
Fick förmånen att äta lunch med en av våra konfirmandgrupper som skulle ha filmeftermiddag. Ledarna hade dukat fint och det var tre rätters middag som bjöds!
Sen var det dags att använda energin jag fick av mässan så jag fick en hel del gjort inklusive en löptur på eftermiddagen!
Sen till nästa ställe för mässa. Det var helt annorlunda och men lika underbart. Vi brukar inte vara så många där, men idag var vi kanske 20 som samlats och det var så bra!
Efter ett samtal med ett blivande vigselpar tuffade jag hem och nu är jag trött, men lycklig!
Dessutom är jag säker på att jag har världens bästa jobb och så har jag ju en med starwarskrafter som förebild oxå........

Inga kommentarer: