onsdag 3 februari 2010

nej se det snöar......

Det är mycket nu....snö alltså.
Jag som alltid tyckt om snön och vintern i sig börjar känna att snömängden är tillräcklig. Det finns så man kan åka skidor och pulka och allt annat som kräver snö.
Jag är trött på att jag och mina nära och kära dagligen sätter sina liv på spel för att ta sig till arbete och skola på många gånger undermåliga vägar. Självklart förstår jag att det är sår att hinna med att få bort snön när det ständigt faller nytt. Därför tycker jag att det räcker nu. Det som är får gärna ligga kvar ett tag till, men det räcker nu! Då kanske vi skulle kunna få vettiga vägar att åka på . Dessutom längtar jag efter att kunna ge mig ut och springa. Det är omöjligt just nu pga av halkan....
I morse tittade jag på vårt altan tak...... det var sådär. Bärlinorna bågnar under snön så det är bara att ge sig på att skotta om vi vill ha regnskydd i sommar.

Men vackert är det det kan ingen säga något annat om....

1 kommentar:

Lunkentuss sa...

MMM håller med du. Det är inte jättekul att varje kväll gå och lägga sig med en klump i magen av oro för käre sambon. Men än så länge är han hel och hållen! Pris vare Gud som man säger.