tisdag 16 juni 2009

mycket nu........och jag är präst


Jag har haft underbaraste, lyckligaste, mest fantastiska och jobbigaste helgen i mitt liv"!
Veckan runt prästvigningen har varit otroligt intensiv fylld av vänner, jobb, glädje, hopp, sorg, tårar av glädje och sorg, skratt och en otrolig Gudsnärvaro.
Tack alla ni som omslutit med er närvaro och era böner. Jag är så uppfylld av allt att jag ännu inte kan skriva ner allt som hänt och varit den sista veckan.
Nu är jag hur som hur präst och har gjort första dagen på jobbet med allt vad detta innebär av papper datorer, möten, och känslor.....
Jag är helt matt. Jag undrar sakta när krafterna kommer att återvända......
Men mest av allt är jag lycklig!
för närmare info kolla vännens upplevelse här

3 kommentarer:

Lunkentuss sa...

När byter du namn på bloggen? Pojkvännen och jag är inte nöjda ;)
Puss

Emelie sa...

Hej, och grattis!
Brukar smyga in här och läsa ibland. Känner Theos, Fredrik och Lunkentussen och hör talas om dig ibland. Vad fina ni var i söndags! Lycka till i din prästgärning!

Blivande prostinnan sa...

tack tack, det är trevligt med insmygare.......det är jag ju själv på diverse bloggar.
Dagen var helt underbar, ja hela helgen...att få bli så omsluten av kärlek och närvaro är en guds nåd!!!