onsdag 25 mars 2009

Nåden ÄR på pränt

Tack Astrid som gav mig hjälp att lösa min predikovånda!
Alfred från emil har hjälpt mig! Texten i fattig bonddräng är ju så supergod så att man bara vill ta den till sig o sova med den under kudden!
Där kan man snacka om nåd, önskar att jag kunde vara så klok som Astrid är!!!!Hur som helst så kan jag ju låna hennes texter nu när jag inte riktigt har fått den gåvan.....

Eller kan det möjligen vara så att det är Gud som har ett finger med i spelet och typ lät mig trilla på Alfred här om dagen? Man kan aldrig så noga veta, men nu har jag iallafall en predikan som är godkänd av rumskamraten å då får det vara så.....

2 kommentarer:

Lunkentuss sa...

Jag älskar den texten!!!! Den är helt fantastisk. Själv ska jag använda mig av Kristina från Duvemåla till Långfredagen.

Blivande prostinnan sa...

ja herr moberg är inte så dum han heller eller om det möjligen är björn och benny man ska syfta på här....texten är hur som helst mycket användbar