måndag 16 mars 2009

Det närmar sig.....Linköping Domkyrkas altartavla, iallafall en bit


Nu är det skrivet, packat o frankerat, iallfall det mesta.
Så mycket jobb det är med inbjudningar egentligen. Har inte tänkt på det förut. Trots att jag inte lagt så mycket energi på att hitta papper o så så har det tagit sin lilla tid att få ihop inbjudan såsom jag vill ha den och med bilden jag vill ha osv....
Men nu är det klart. Nu återstår bara ångesten över att möjligen ha glömt någon!!!!!
Men men så är det ju och då får man väl rätta till det vartefter!.
Har iallafall lyckats få med Linköping Domkyrkas altartavla som är så fantastiskt vacker och faktiskt en av orsakerna till att jag faktiskt sitter där jag sitter idag. Det är bara mittdelen av tavlan som syns på bilden, men det är just den som jag älskar! JEsus som kommer med armarna utsträckta mot oss och verkligen vill omsluta oss med all sin kärlek.
Nu när inbjudningarna är klara återstår bara resten, vad det nu kan innebära, har liksom ingen aning om det!
Mannen och jag har i alla fall unnat oss en viss lyx inför prästvignings helgen. Vi har bokat hotell, för bara oss och bokat barnvakt till barnen. Vänner är underbara att ha, och mammor också faktiskt.
Så efter biskopsmiddagen så pallrar vi oss till en skön hotellsäng, sover gott och intar sedan en hotellfrukost innan det är dags att få p sig kaftanen och gå genom stan till domkyrkan.....Detta låter som en saga, men är bara tre månader bort! Tack Elin för hotelltipset, hade jag aldrig kommit på själv!
Nåja innan detta ska jag ju också ta mig igenom en prästexamen vilket kan bli ett äventyr i sig!
På fredag ska vi till stiftet och få lite mer kött på benen vad det gäller vår framtid, ska bli ganska skönt att få veta vad som väntar och vad som gäller, just nu svävar allt lite i luften liksom....men det är ju en fördel med det också.....då slipper man att ha kontroll och kan skylla på andra, hihihi!

2 kommentarer:

Lunkentuss sa...

Då väntar jag med spänning på mitt inbjudningskort! Med tanke på tidigare inlägg om dop så kan jag bara meddela att Linköpings altartavla var bilden på mitt dopbevis. (ytterligare ett skäl till att det var svårt att lämna "min" kyrka). Så jag har alltså tre månader på mig nu att skriva mitt tal. AHA!

Blivande prostinnan sa...

jag darrar av förväntan eller möjligen skräck inför detta tal.......