onsdag 22 oktober 2008

pendling i samverkan......?

tiden går och jag inser hur mycket tid det kan ta att pendla. och jag vet att jag inte klarar en pendling på dryga två timmar per dag! så trött jag är. Ganska gnällig är jag och troligen rätt vek också, men detta erkänns utan omsvep: JAG VILL INTE PENDLA SÅ LÅNGT!
så där ja nu tror jag att jag fått ur dagens surhet över det!!!!

Övrigt nytt är att mitt liv gått in i fas av att i vissa lägen av livet befinna mig i sista terminen innan prästvigning1 Jag har nämligen börjat beställa tågbiljetter för vårens resor!

Nu åter till den fantastiska rapport som nu skall produceras angående pågående praktik.....
Vad är egentligen samverkan? Är det inte så att det ibland glöms bort i kyrkans virr varr av aktiviteter där alla måste jobba på för att få allt att gå ihop? Svårt är det iallafall och mycket krävs för att få ut det optimala resultatet av ett arbetslag......en del gör det bra en del gör det sämre . Vissa saker är lättare att samverka om än andra........Och varför får musikerna lära sig att de är artister som inte behöver ägna sig så mycket åt det övriga i församlingen.........Tragiskt är det att det är ett budskap som förs fram på vissa musikerutbildningar! Särsklit för oss andra som gärna vill ha med musikerna som en del av arbetslaget och ser dem som en stor resurs i det gemensamma arbetet!

Inga kommentarer: