söndag 26 oktober 2008

Beredelseord med Maria bredvid.....

Så inspirerad jag blev av något jag gjorde i stress och nästan mekaniskt!
Guds ande flödar!
Plötsligt mitt i skrivandet kändes allt så lätt och inspirerande. Maria var den stora inspirationskällan plötsligt.
Tänk om det alltid kunde kännas så enkelt när det innan kändes så svårt.
Maria är verkligen en förebild i mitt liv.
Den lydnad hon visade inför gud är så stor så mäktig. Hela hennes liv kastades omkull och hon accepterade detta och litade på att Gud skulle reda ut det hela. Att vara gravid utan att vara gift var ju vid denna tid ett livshotande tillstånd utan att överdriva. Men hon säger lugnt: låt det ske med mig såsom du har sagt!
Har svårt att tro att jag skulle fixa det lugnet ens med ängeln Gabriel bredvid mig med budskapet om att jag har funnit nåd hos Gud. Och likväl är det denna nåd som jag förlitar mig på dagligen i mina böner och i mitt sökande efter förlåtelse......

Inga kommentarer: