onsdag 29 mars 2017

Allt på plats

Idag var dagen jag skulle få veta.....
Först bröstenheten är fantastisk!
Jag kom dit med vännen som sällskap.  Är otroligt tacksam för henne. Att kunna dela skratt och gråt och liv det är stort.
Först fick vi träffa dokorn som meddelade att MR såg bra ut inget konstigt. Tack GUD.

Sedan gick vi igen hur jag mår och hon berättade om operationen och hur de ska skära.  Sedan blev det en ny undersökning.
Efter det sprutade hon in lite järnspån genom bröstvårtan för att det ska ta dig till första lymfkörten som de vill ta bort för att vara helt säkra på att inget spridit sig.
Det var väl inte direkt bekvämt men bra att det är gjort.
Jag fick också mitt operationsdatum. På måndag! Skönt att Det blir så snabbt, men jobbig krock med vår flytt. Får ju inte bära en pinal! Nåja finns andra som kan.  Dessutom pratade vi sjukskrivning.....men vi får väl se. En vecka först.

Sedan Var det träff med sjukgymnast. Fick ett träningsprogram som ska göras tre gångerper dag .....viktigt påpekade hon mycket noga. Tills vännen sa att det nog var värre att få mig att vara stilla i flera veckor. ....
Så kom underbarasköterskan tillbaka och berättade om hur allt blir nu.  Vi pratase om proteser och så småningom plastikkirurgi. Om narkos, bh, motion, opration, hur man kan må, risk för mer cancer, föreningar , sidor på nätet och en massa annat. Fantastisk information.
Så nu vet jag operation på måndag sen är skiten borta! Fuck cancer!
Nu åker jag till Berlin ! Konfirmander väntar!