måndag 27 mars 2017

Fuck Cancer
För några veckor sedan fick jag höra de där orden som ingen vill höra.
Ja det är som vi trodde din biopsi visar att du har cancer.
De orden är otroligt svåra att ta till sig och jag har liksom levt i en bubbla, där allt annat utom just det har fått ta plats. Jag har ändå valt att vara öppen med det hela vilket gjort att jag förklarat och berättat men kanske inte tagit det till mig själv. Därför tänker jag att för att slippa förklarar allt för alla er fantastiska människor som faktiskt bryr sig om mig så skriver jag så kan ni själva läsa om ni vill.
Cancerformen jag har heter Morbus Paget och är ovanlig. Oftast debuterar den mellan 50 och 70 år men på mig kom den tidigt. Behandlingen är kirurgisk och oftast krävs ingen ytterligare behandling.

fortsättning på detta följer,,,,,,, det här är bara början.

Inga kommentarer: