söndag 26 juli 2009

lugn och fin

Idag känner jag mig faktiskt lugn och fin, netydlig skillnad sedan förra inlägget. Men jag borde kanske inte göra det.....
Hm min mormor som är typ 85 har idag fått vänta på färdtjänsten, som skulle komma 18.00, till ca 20.30. Och anledningen till att de ens kom var min mors vansinnesutbrott i telefonen. Jag fattar inte att det måste ske upphandlingar kring denna tjänst så ofta, för varje gång är det brukarna som hamnar i kläm, de har inte bett om att inte kunna resa kollektivt som friska människor. Jag är medveten om att detta är en service i vårt samhälle , men ändå, 2,5 timmar är länge att vänta för en gammal människa!
Hur som helst så tror jag att hon är hemma nu....
Själv har jag muntrats upp av min mors tröstande ord när jag beklagade mig över att jag blivit fet.......
Ja jag förändrades jättemycket i 35 årsåldern och det gick inte att göra något åt det!!!!
Tack för den televerket, det var precis det jag behövde höra.
Hur som helst har min kropp i dag iallafall gått med på att springa 4,5 km så jag tror nog att jag helt enkelt håller på att återhämta mig till normalitet, jag behöver heller inte sova 12 timmar för att fungera på någorlunda normalt sätt! Ett stoort framsteg

Jag tror att den stora energikicken kom från daten med tjejerna från tiden i norr. Så mycket skratt och fnitter och prat!!!!Förutom tacos och popcorn då! Underbart...
Livet återvänder och jag börjar längta efter att få jobba......

1 kommentar:

Lunkentuss sa...

Skönt att se att du mår bättre! Puss