tisdag 24 februari 2009

tandfen har fått delar av en tand, men jag fick ingen peng

trasiga tänder borde förbjudas......
I lördags hände det förbjudna ....en av mina tänder föll i bitar. Paniken var total. Och nu vet jag man ska INTE äta godis för det var just vad jag gjorde som fick den lilla elaka tanden att gå sönder.
Givetvis är det ju helg när sånt händer så min tandläkare har de ju inte öppet. Bara att vänta till måndag morgon och se till att få en akuttid...Det fick jag och snälla tandläkaren tog hand om mig. Det är faktiskt lite roligare att gå dit nu för de har flashiga röntgenprylar nu mer....Inte som på den gamla goda tiden (vilken ju jag kommer ihåg). De tar digitala bilder som studsar upp på skärmen på direkten!!! Nästan som ultraljud.....Men sen var det inte lika roligt....borren var tvungen att komma fram så klart. Jag hatar att vara så utlämnad......Träffade en trevlig (not) tandläkare när jag var liten som var allt annat än försiktig och det sitter kvar!
Men den här gången är jag stolt över mig själv. Jag grät inte en enda liten tår och och kom nästan ihåg att andas hela tiden....
Nu är tanden hel och fin och jag ber till Gud att den ska hålla resten av livet!!!
Dels för att det är otäckt att gå dit och dels för att det gräver STORA hål i plånboken när man är så gammal så att man måste betala själv (o det är jag).

Inga kommentarer: